dissabte, 3 de maig del 2008

CocoRosie a Amsterdam.


He passat uns dies de vacances brutals a Amsterdam. La meva bona educació no em permet relatar-vos tot el que he gaudit allà, doncs no em sentiria bé despertant-vos l’enveja d’una manera tan cruel. Però us podeu imaginar el bon temps, els canals, les tulipes, el bon rollo de la gent, el barri que hi ha al costat del Barri Vermell i el Dia de la Reina

No sé quina mania tenim els bibliotecaris de visitar biblioteques quan anem pel món. Jo, que m’agrada ser l’ovella negra, vaig passar de llarg de la Biblioteca Pública d’Amsterdam . I això que hi vaig passar per davant diverses vegades, doncs queda de camí cap a l’11 (Eleven), un bar-restaurant-club amb terrat secret de vistes increïbles, ubicat a l’onzè pis d’un edifici industrial, antiga seu de correus (a la web no s’hi entén res... però us l’adjunto perquè veieu que fashions de la muerte són). Si un dia passeu per allà, podeu triar: una biblioteca més... o un lloc diferent. I si sóu un xic organitzats, podreu fer les dues coses!

He estat allotjat a casa d’un parell d’amics holandesos. Un d’ells fan de la Madonna (ens va empatxar amb el Hard candy) i de la Rocío Jurado. L’altre es fan de la música techno ametrallant. Amb aquests antecedents vaig evitar tan con vaig poder les converses de música. Només els vaig preguntar sobre els festivals de la ciutat. Me'n van parlar d'un parell, més aviat de música electrònica, que si em deixeu remenar els webs alguns dies miraré d'explicar-vos-els.

Passejant un dia per la ciutat vaig veure un cartell pel carrer que em va cridar l’atenció: Cocorosie (http://www.myspace.com/cocorosie), en concert el dia 29 a Amsterdam!!! Caminant per la ciutat ja havia notat un benestar, una placidesa, un estat de beatitud infantil, un estar al més enllà, un estat d’inocència màgica... és clar: el meus sentits ja notaven la seva presencia i em transportaven al seu món en somnis. (Suspir)
Tocaven al Concertgebouw , la sala de concerts d’Amsterdam juntament amb la Koninklijk Concertgebouworkest, l’Orquestra Reial del Concertgebouw , com el seu nom indica!

Malauradament no hi vaig anar, perquè les entrades estaven totes venudes (o això vaig entendre en un portal de venda d’entrades, en holandès!) i perquè teniem altres plans.


Ja que ens ho vam perdre he recuperat un video. És un fragment de la nit, amb la cançó Beautiful Boyz. Una de les seves cançons més boniques, enregistrada amb l’Antony dels Johnsons, que al directe, evidentment, no hi va ser.



Doncs au: a gaudir-ne!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...