
Voy a explicarles señores jueces.... Tengo ante mí innumerables órbitas de ojos; líneas circulares de manos puestas en las rodillas, de pies descalzos descansando en la piedra, de pupilas fijas de donde mana la mirada, de bocas cerradas donde el silencio madura un juicio. Tengo ante mí audiencias de piedra. Maté a aquel hombre con un cuchillo, dentro de la bañera, con ayuda de mi miserable amante que ni siquiera era capaz de sujetarle los pies. Ya conocéis mi historia: no hay ninguno de vosotros que no la haya repetido veinte veces al acabar la copiosa comida, acompañada del bostezo de las sirvientas, ni una de vuestras mujeres que no haya soñado ser alguna vez Clitemnestra.
Marguerite Yourcenar. Clitemnestra o el crimen.
Tercera i última part de les Dames Perilloses del Rock, una sèrie per la qual han desfilat les següents dominatrix:
1a Part: Wendy O. Williams, Las Vulpes, Lydia Lunch, Gitane Demone, Siouxsie Sioux i Babes in Toyland.
2a Part: Diamanda Galás, Nico, Marianne Faithfull, The Runaways, Joan Jett, Suzi Quatro, Courtney Love, Tere Desechable i Las Furias.
En aquest tercer capítol, les protagonistes són un bon grapat de gates salvatges que haguessin convertit a James Brown, a Ike Turner i a Chuck Berry en escolanets. Endavant noies, trinxeu-los a tots!:
LE BUTCHERETTES:
Mexicanes, feministes i carnisseres. Butcherettes significa "carnisseres" i carnissera és la que talla la carn i, per a aquest parell, "tallar la carn" significa "mutilar l'opressió". Teri i Auryn tenen les coses clares: les lletres beuen de la influència directa de les bandes Riot Grrrls i el seu so s'apropa perillosament a Dresden Dolls, Fiery Furnaces, White Stripes i Mates of State.
Sanguinaries i despietades, han editat aquest any el seu primer disc, un EP titulat Kiss & Kill . Punk rock feminista des de Jalisco. Sí senyores!
http://www.myspace.com/lebutcherettes
POISON IVY - THE CRAMPS:
Kirsty Wallace es va convertir en Poison Ivy quan va passar de nena a dona guitarrista de The Cramps. Filla de treballador d'una central nuclear, probablement deu la seva anormalitat i proverbial rebeldia a la contaminació radioactiva dels seus gens. Va conèixer a Lux Interior quan feia auto-stop i, així va ser com tots dos van descobrir que estaven fets l'un per l'altre, que compartien les mateixes aficions: el rock'and'roll, els discos de vinil i el LSD. Una història d'amor que es consuma amb la creació de The Cramps l'any 1975. The Cramps és un dels engendres més salvatges i anàrquics del garatge-punk; són uns arquèolegs del rock més primitiu, reivindicadors de bèsties pardes semioblidades (The Sonics), de figures obscures o perifèriques del rhythm'n'blues i d'altres antiherois del rock i la subcultura dels anys 50 i 60. Rockabilly voodoo psychokiller que gràcies als inquietants riffs de Poison Ivy, a l'excèntrica forma de cantar de Lux Interior i a la seva actitut adrenalínica, han convertit a The Cramps en una banda llegendària per als seguidors del psychobilly i la sèrie B.
He estat un monstre tota la meva vida. Una marginada, una rebel. Poison Ivy.
NINA HAGEN:
Crec que el qualificatiu que ha rebut sempre de "reina del punk" és una mica desproporcionat. La influència de la Nina Hagen en el rock no ha estat tan important ni significativa com, per exemple, la de Siouxsie Sioux i no diguem la de Patti Smith. Però el cocktail d'òpera punk que es va treure de la màniga em sembla original i arriscat. Nina Hagen és una cantant amb personalitat, a un pas de la sobreactuació però amb una veu prodigiosa i una forma d'interpetar singular que deixa entreveure un gran sentit de l'humor. Dels seus discos destaquem un parell: el Fearless (1983), produït per Giorgio Moroder i on trobem el genial New York New York, i el In Ekstasy (1983) on apareix una versió del My Way a l'alçada de la que va fer el Syd Vicious. A les seves lletres, la Nina escriu sobre tres temes constants: l'esoterisme, la política (és una activista d'esquerres) i la defensa dels drets dels animals. La seva activitat musical l'ha compaginat amb aparicions al cinema i a la televisió alemanya (on darrerament parlava d'ovnis).
Marguerite Yourcenar. Clitemnestra o el crimen.
Tercera i última part de les Dames Perilloses del Rock, una sèrie per la qual han desfilat les següents dominatrix:
1a Part: Wendy O. Williams, Las Vulpes, Lydia Lunch, Gitane Demone, Siouxsie Sioux i Babes in Toyland.
2a Part: Diamanda Galás, Nico, Marianne Faithfull, The Runaways, Joan Jett, Suzi Quatro, Courtney Love, Tere Desechable i Las Furias.
En aquest tercer capítol, les protagonistes són un bon grapat de gates salvatges que haguessin convertit a James Brown, a Ike Turner i a Chuck Berry en escolanets. Endavant noies, trinxeu-los a tots!:

LE BUTCHERETTES:
Mexicanes, feministes i carnisseres. Butcherettes significa "carnisseres" i carnissera és la que talla la carn i, per a aquest parell, "tallar la carn" significa "mutilar l'opressió". Teri i Auryn tenen les coses clares: les lletres beuen de la influència directa de les bandes Riot Grrrls i el seu so s'apropa perillosament a Dresden Dolls, Fiery Furnaces, White Stripes i Mates of State.
Sanguinaries i despietades, han editat aquest any el seu primer disc, un EP titulat Kiss & Kill . Punk rock feminista des de Jalisco. Sí senyores!
http://www.myspace.com/lebutcherettes

POISON IVY - THE CRAMPS:
Kirsty Wallace es va convertir en Poison Ivy quan va passar de nena a dona guitarrista de The Cramps. Filla de treballador d'una central nuclear, probablement deu la seva anormalitat i proverbial rebeldia a la contaminació radioactiva dels seus gens. Va conèixer a Lux Interior quan feia auto-stop i, així va ser com tots dos van descobrir que estaven fets l'un per l'altre, que compartien les mateixes aficions: el rock'and'roll, els discos de vinil i el LSD. Una història d'amor que es consuma amb la creació de The Cramps l'any 1975. The Cramps és un dels engendres més salvatges i anàrquics del garatge-punk; són uns arquèolegs del rock més primitiu, reivindicadors de bèsties pardes semioblidades (The Sonics), de figures obscures o perifèriques del rhythm'n'blues i d'altres antiherois del rock i la subcultura dels anys 50 i 60. Rockabilly voodoo psychokiller que gràcies als inquietants riffs de Poison Ivy, a l'excèntrica forma de cantar de Lux Interior i a la seva actitut adrenalínica, han convertit a The Cramps en una banda llegendària per als seguidors del psychobilly i la sèrie B.
He estat un monstre tota la meva vida. Una marginada, una rebel. Poison Ivy.

NINA HAGEN:
Crec que el qualificatiu que ha rebut sempre de "reina del punk" és una mica desproporcionat. La influència de la Nina Hagen en el rock no ha estat tan important ni significativa com, per exemple, la de Siouxsie Sioux i no diguem la de Patti Smith. Però el cocktail d'òpera punk que es va treure de la màniga em sembla original i arriscat. Nina Hagen és una cantant amb personalitat, a un pas de la sobreactuació però amb una veu prodigiosa i una forma d'interpetar singular que deixa entreveure un gran sentit de l'humor. Dels seus discos destaquem un parell: el Fearless (1983), produït per Giorgio Moroder i on trobem el genial New York New York, i el In Ekstasy (1983) on apareix una versió del My Way a l'alçada de la que va fer el Syd Vicious. A les seves lletres, la Nina escriu sobre tres temes constants: l'esoterisme, la política (és una activista d'esquerres) i la defensa dels drets dels animals. La seva activitat musical l'ha compaginat amb aparicions al cinema i a la televisió alemanya (on darrerament parlava d'ovnis).
1 comentari:
beaucoup appris
Publica un comentari a l'entrada