Aquesta és la tretzena edició de la Discoteca d'Ampli, l'aparador de recomanacions d'aquest bloc. Aquesta setmana és el torn del Director Wilkins i Gambita.
1) Hermeto Pascoal. Eu E Eles (Radio Mec, 1999).
Aquest és un disc d’Hermeto Pascoal, un músic nascut l’any 36 a una minúscula aldea amazònica d’un petit estat –Alagoas- del nordest de Brasil. És albí (com tots els seus germans), quasi nan, autodidacta, mig cec, virtuós de desenes d'instruments, barbut, compositor terrenal i místic alhora. Però aquest video supera qualsevol presentació:
1) Hermeto Pascoal. Eu E Eles (Radio Mec, 1999).
Aquest és un disc d’Hermeto Pascoal, un músic nascut l’any 36 a una minúscula aldea amazònica d’un petit estat –Alagoas- del nordest de Brasil. És albí (com tots els seus germans), quasi nan, autodidacta, mig cec, virtuós de desenes d'instruments, barbut, compositor terrenal i místic alhora. Però aquest video supera qualsevol presentació:

Una petita ressenya dels clàssics Earth, Wind & Fire en directe. És un nou cas a la Discoteca de "troballa" discogràfica.
Sembla que algú va tornar a trobar enregistraments inèdits... en aquest cas de la gira triomfal del 1975, un moment en què la banda es trobava segurament en el punt culminant de la seva trajectòria. Parlem doncs dels millors moments d'una de les formacions cabdals de la música afroamericana dels darrers 40 anys.
"The key opened the door to a broader consciousness, an awareness on black history - from ancient Egypt to Selma, Alabama - and an awareness of self. That awareness said categories were arbitrary. Categories must fall. Jazz doesn't have to be restricted to small clubs in Greenwich Village. Pop doesn't have to exclude jazz. Rhythm-and-blues is jazz 's twin brother; rhythm-and-blues is pop's twin sister. The family of music is based on unity, on sharing, on harmonious vibrations of love. The essential beat is the heartbeat of the Creator, and that beat is universal."
Que seria en traducció automàtica arranjada:
"La clau obria la porta a una consciència més ampla, una consciència sobre història negra - des d'Egipte antic fins a Selma, Alabama - i una consciència de propi. Aquella consciència deia que les categories eren arbitràries. Les categories han de caure. El jazz no s'ha de restringir a clubs petits a Greenwich Village. El pop no ha d'excloure jazz. Ritme-i-blues és jazz 'germà idèntic de s; ritme-i-blues és la idèntica germana de pop. La família de música es basa en unió, compartint, sobre vibracions harmonioses d'amor. El batec essencial és lel batec del cor del Creador, i aquell batec és universal."
És un fragment extret del llibret que acompanya l'edició en CD de That's the Way of the World: Alive in '75, una bona mostra de les de les reflexions espirituals i filosòfiques i prestacions en directe del grup durant la seva època més dolça: crítica i públic els mostraven el seu màxim suport, un dels no excessivament freqüents casos d'unanimitat total entre ambdós actors del panorama musical.
Certament, un bon disc per engrandir la vostra col·lecció de CD. A més, sembla que és factible actualment adquirir-lo per uns 7 o 8 euros a qualsevol botiga de discos més o menys potent.
Us he deixat una mostra del directe (Shining Star) i una aparició televisiva també de 1975 dels Earth, Wind & Fire perquè... qui no ha ballat algun cop encara que sigui mentida cap èxit seu?
Gambita
1 comentari:
Wah! Shining Starrrrrrr!!
Jazz is the Teacher
FUNK is the Preacher!
(qui dimonis va dir això?, era Sun Ra oi?)
Publica un comentari a l'entrada