El 20/11 a les 20h tenim un concert ‘excepcional’, en el sentit que no tindrem pas a un
cantautor o músic local emergent, sinó a una jove orquestra de cordes provenint
dels Estats Units. Es tracta del
grup de cordes “Vivace”, que està
fent una gira per Europa,
patrocinada per la Fundació Suzuki (EEUU), que ens presenten un programa
de vocació popular, amb arranjaments de temes coneguts del pop-rock internacional pel format d’orquestra de cambra, amb obres de Stevie Wonder, Sting, AC/DC,
Imagine Dragons o Pharrell Williams, entre d’altres.
Sobre el grup de cordes ‘Vivace’: l’any 1996, entre les ciutats de Boston i Nova York, es
formen les cèlebres Escoles de Música ‘Suzuki’, que basen els seus mètodes en
els idearis de l’insigne pedagog japonès Shinichi
Suzuki. El 2009, aquestes escoles de música decideixen crear l’Orquestra Vivace, un conjunt format
per estudiants (dels 10 als 18 anys), sent que el seu repertori consisteix en obres
de pop, rock i musicals adaptats a orquestra
de cambra, que resulten apel·latives a públics de diferents edats. Al llarg
de la seva carrera, ja han gravat dos
CDs i han actuat en llocs tan emblemàtics com el famós Carnegie Hall o el Lincoln
Center, entre d’altres. A part, la formació també té una vocació
pedagògica, actuant moltes vegades en centres escolars, per tal d’apropar els
joves a dins del mon de la música orquestral i estimular-los a aprendre aquests
instruments. L’orquestra està actualment dirigida pel reconegut violinista
anglès Andrew Smith, sent la seva
assistent la violista, també britànica, Sarah
Smale. (Text: Magic Room)
PROGRAMA
Signed, Sealed, Delivered (Stevie Wonder)
AMPLIATS
És la secció dels musictecaris (bibliotecaris especialitzats en música) que avui us ofereix una selecció de fons de la biblioteca Ernest Lluch i de la xarxa amb bandes de rock o pop que han tocat amb orquestres, ja siguin de cambra o simfòniques. I també una breu explicació del mètode Suzuki. (Text: AMSC / Selecció: Lídia Noguerol)
"El talent no és innat, s’educa". Shinichi Suzuki
Aquest mètode pren el nom del seu creador Shinichi Suzuki, violinista i pedagog japonès. Suzuki observà la facilitat i naturalitat amb la qual tots els nens aprenen a parlar el seu idioma. Per a ell, l’èxit d’aquest aprenentatge resideix en la manera com ensenyem a parlar els nostres fills, el que ell anomenà “el mètode de la llengua materna”. Arribà a la conclusió que si apliquéssim el mateix mètode d’ensenyament a d’altres camps del coneixement tots els nens podrien assolir com a mínim el nivell d’excel·lència de la parla. I en això consisteix el seu sistema d’educació musical: és l’adaptació a l’aprenentatge musical de les bases i fonaments del desenvolupament del llenguatge.
Shinichi Suzuki
El Mètode Suzuki s'organitza en l'àmbit mundial mitjançant associacions regionals, que agrupen als professors titulats en els diversos instruments i les famílies d'alumnes dins d'una àrea geogràfica en particular. D'aquesta manera es garanteix la qualitat i homogeneïtat d'una metodologia que, a diferència de l'ensenyament tradicional, és pràcticament la mateixa en qualsevol país i continent. Així s'afavoreix l'intercanvi d'encontres i cursos supranacionals. A Catalunya també s’ensenya el mètode Suzuki. Podeu trobar els seus professors a l’Associació del Mètode Suzuki de Catalunya (AMSC)
Logo de l'AMSC
ROCK I POP AMB ORQUESTRA. UNA TRIA
Antònia Font – Coser i Cantar
Doble CD que van estrenar en directe a l’Auditori de Girona amb l’Orquestra de Girona. (bib. Rahola / Allende)
Roger Mas i la Cobla Sant Jordi.
Aquest espectacle també va passar per l’Auditori de Girona. El solsoní incorpora la doble canya i uns metalls ajustats al seu repertori. (Font:Roger Mas) (bib. Adroher / Allende / Rahola)
Astrud & Col·lectiu Brossa – Lo nuevo
El grup d’electropop barceloní s’uneix amb el Col·lectiu Brossa format per aquesta ocasió per violí, violoncel, viola de roda, acordió, marimba i vibràfon. (Font: Col·lectiu Brossa) (Per PI)
Metallica – S&M
Per “Symphony and Metallica”. L’èpica del metal i la grandiositat simfònica estan fetes l’una per l’altra. (Bib. Lluch)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada