dilluns, 22 d’octubre del 2018

Jep Cua i Tià Giró a Música de Tothom : "Junts però separats" (Entrevista)

Un sospitós habitual del "Música per a tothom" inaugura la temporada de "Música de tothom", aquesta vegada acompanyat d'un còmplice. Jep Cua (Josep Prats) tocarà amb Sebastià Giró el 23/10 al Centre Cívic Palau a les 20.00h. L'entrada com sempre és gratuïta. 


                                                                                                                                                                                                                                      Cartell de Jaime Rodríguez 


En Sebastià Giró es defineix com un cantautor novell d’edat avançada. D’esperit romàntic, desenvolupa una vocació latent per mitjà de ritmes senzills i lletres pròpies o poemes d’altri. Ha publicat un CD d’havaneres amb temes propis però en aquest concert mostrarà el seu aspecte més íntim. Aquesta vegada en Jep Cua serà  proper, amb la simplicitat de la veu i la guitarra. Els temes propis que interpretarà són maneres d’entendre la vida i el camí crític que fa per no caure en una mediocritat rutinària. El seu caminar musical és divers, van des de la música tradicional i popular fins el jazz i el rock, que es podran trobar en les seves interpretacions. Aquests temes els interpreta generalment amb “LA BANDA” en format rock. Avui és una trobada amb el cantautor! (Text: Magic Room) 

AMPLIATS

És la secció dels musictecaris (bibliotecaris especialitzats en música) que us ofereix l’entrevista i la selecció de fons de la biblioteca Ernest Lluch.  (Text: Lídia Noguerol Fotos: Pau Pumarola).


                                                       Jep Cua i Tià Giró 


Sebastià et presentes com un cantautor novell d’edat avançada. Quan et vas decidir a cantar en públic? 

(Tià): Sempre havia cantat amb amics, vaig començar a composar i a cantar en públic als 56 anys amb la perspectiva d'ocupar el temps quan em jubilés. 

Per què vas escollir cantar i enregistrar un CD d’ havaneres? 

(Tià): Vaig fer temes de diversos estils simultàniament. Les havaneres tenien un entorn favorable i, per això mateix vaig estar en un grup i vam fer un CD amb una majoria de temes meus. 

Com us vau conèixer? 

(Jep): Doncs ja fa alguns anys, potser 5,  quan organitzava amb la Carme Cornet, propietària de “La Terrasseta de Púbol” uns petits concerts a l’estiu. Un dia, un parent de la Carme va suggerir-nos que en Sebastià feia cançons i que estaria disposat a venir a “La Terrasseta”. I a partir d’aquell dia vàrem conèixer-nos. Més tard em va proposar si m’interessaria acompanyar-lo fent segones veus o també amb algun instrument melòdic. I ho vaig provar i hem anant fent algunes actuacions amb el seu repertori.


Quins instruments tocarà cadascú al concert? 

(Jep): En aquesta ocasió pensava venir només amb una guitarra acústica per a interpretar les meves cançons, com a cantautor. Aquest repertori el faig actualment amb guitarra elèctrica amb “La Banda” [Es refereix a Jep Cua i la Banda], formada per Jordi Bonet al baix elèctric, en Quim Jordà a la guitarra elèctrica i Lluc Bonet a la bateria. 

Com heu decidit el repertori? Us ha costat posar-vos d’acord? 

(Jep): Jo presentaré algunes de les meves cançons a partir de les vivències musicals d’altres cançons. Doncs no, ja que cadascú ho farà a la seva manera. Em sembla que en Sebastià prepara unes imatges i les explicarà. Jo faré algunes cançons que m’han portat fins aquí, però cal tenir present que amb mitja hora cadascú no es pot fer molt llarg.

Tots dos cantareu temes propis? 

(Jep): Ens hem repartit el temps per igual i cadascú farà les seves cançons en solitari, ja que són estils molt diferents.

Heu fet altres concerts junts? 

(Jep): Amb aquest format no, és a dir com a dos cantautors no. Si que hem actuat en algunes ocasions amb el repertori d’en Sebastià i jo acompanyant-lo com a vocalista i instrumentista. 



Per acabar ens podríeu recomanar cadascú un disc que us hagi marcat especialment? 

(Jep): És difícil aquesta resposta per la dificultat de concentrar molta música i molta vida en un sol disc. Per a mi és impossible. De tota manera te’n dic un dels que m’ha fet sentir música, literatura i vida és “Corall Romput” de l’Ovidi Montllor per Vicent Andrés Estellés. Per en Sebastià un disc important va ser : Serrat-Machado.

LA SELECCIÓ DE LA BIBLIOTECA ERNEST LLUCH

El grup de Banyoles ha recollit versions d’arreu dels països catalans i les ha adaptat als instruments del folklore per repartir música tradicional arreu (Enderrock).



És un recopilatori que vol ser una retrospectiva que mira al present, amb cançons de Txarango, Ebri Knight o Ai, Ai, Ai, entre d’altres. Molts grups han festejat la cançó marinera i n’han fet versions, però també ha passat al revés, que grups d’havaneres han versionat cançons de pop-folk. Les trobareu en aquesta col·lecció (Enderrock). 








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...