divendres, 13 de novembre del 2015

Bib & Play : els convidats


Us presentem als convidats de la jornada Bib & Play música a la biblioteca pública que se celebrarà el proper dijous 19 de Novembre a l'Arts Santa Mònica, a la ciutat de Barcelona :


hashtag: #bibandplay


Sophie Cornière , presidenta de l'ACIM (Association pour la Coopération des professionnels de l'Information Musicale, França)

"Treballo com a bibliotecària des de fa 25 anys, Actualment estic a càrrec d'una biblioteca a Rouen, a Normandia, una biblioteca pública de grans dimensions amb un important fons musical.
La meva feina és una passió que envaeix la meva vida privada (com a molts de nosaltres, crec) certament per aquest motiu he esdevingut presidenta de l'ACIM. Una funció rica en trobades i experiències i que fa que em pregunti regularment sobre el lloc de la música a la biblioteca però també sobre el paper de les biblioteques en la societat civil en la vida quotidiana ".



Nicolas Blondeau, responsable de la Salle Arts al Réseau des médiathèques du Grand Dole. Autor del blog musical Mediamus.

Treballa a la xarxa de mediateques del Grand Dole (Jura, Franche-Comté, a l'est de França) com a coordinador del departament de mediació de les col·leccions, i com a responsable de les sales art (música, cinema, arts plàstiques). A més de les col·leccions multimèdia (llibres, CD, DVD, partitures i mètodes, recursos digitals en línia), han creat iniciatives d'associació amb altres estructures culturals i educatives (Conservatori, Museu, Escena de la música contemporània, Escoles Secundàries MJC, ...), i proposen activitats d'iniciació a la creació i l'edició digital a través del Taller Digital d'Arts

Interessat pel lloc de la música a la biblioteca, participa en les activitats de l'ACIM (Associació per a la cooperació entre els professionals de la informació de la música), com a membre del consell directiu.Entre les accions i projectes de l’ACIM hi ha:
  • L'organització dels Rencontres Nationales des Bibliothécaires Musicaux (RNBM) aquest any a Metz, l'any que ve a Clermont-Ferrand
  • La creació d'un observatori de recursos musicals digitals a les biblioteques
  • La recollida de retorns d'experiències i l'intercanvi de bones pràctiques als dispositius de mediació de la música i d'educació artística i cultural
  • La curació (vetlla i difusió de la informació) i l'animació de comunitat relacionada amb la música a la biblioteca a través de diversos mitjans de comunicació social (Llista de correu, Twitter, Facebook, Scoop.it)

Autor d'un bloc musical des del 2007 Mediamus , també comparteix informació i recomanacions a través de Twitter: @mediamus

Alguns dels temes que Nicolas es qüestiona sobre el futur de les biblioteques (musicals):
  • Com millorar la recomanació?
  • Com fer de la biblioteca un mitjà de comunicació social?
  • Com compartir més intensament les activitats de les biblioteques?
  • Com fer que la biblioteca sigui més visible en el paisatge cultural i en l'espai públic?


Robert Kaye, director de projectes a l’entorn de la música digital des de la fundació MetaBrainz


És un dels noms més rellevants del panorama actual de la tecnologia aplicada a la música. 
Enginyer informàtic per la California Polytechnic State University a San Luis Obispo i gran aficionat a la música, Kaye té una llarga trajectòria en el món del programari lliure, les llicències de contingut obertes i la música digital.

L'any 2000, Gracenote absorbí de forma polèmica CDDB, la històrica base de dades de CD d’àudio. Aquesta violació de la confiança pública va menar Kaye a crear MusicBrainz. L’any 2004, Kaye creà la fundació sense ànim de lucre MetaBrainz per dirigir el projecte MusicBrainz. Des d’aleshores, MusicBrainz s’ha establert com la base de coneixement musical d’accés obert més important avui.

L’any 2014, Kaye va crear AcousticBrainz, projecte col·laboratiu de codi obert d'agregació automatitzada de metadades tècniques dels enregistraments referenciats a MusicBrainz. AcousticBrainz és un projecte conjunt amb el Music Technology Group de la Universitat Pompeu Fabra. El seu darrer repte és ListenBrainz, un repositori públic de dades d’escolta dels usuaris, iniciat el setembre d’enguany.

En el seu temps lliure, Kaye és un entusiasta creador de coses com robots que fan còctels o d’obres d’art per als festivals Burning Man i Nowhere.



Teresa Torres Villaseca, professora de música i historiadora de l'art


La Teresa porta ja uns quants anys oferint cicles musicals i audicions comentades a diferents biblioteques públiques del país. Les seves sessions, a més de divertides, són una fusió de pedagogia cultural i una màgia especial per a la comunicació que provenen d'una profunda passió per la música.


Lluís Gavaldà, músic i divulgador especialitzat en música pop


Cantant, guitarrista i compositor del grup de pop rock Els Pets des del 1985, Lluís col·labora habitualment a premsa, ràdio i televisió i és un dels més celebrats participants a les ja llegendàries audicions musicals comentades del Music Spy Club, l'acció musictecària amb més tradició a les biblioteques catalanes. 


Myriam Swanson amb The Rhythm Treasures 


Myriam és una de les millors veus de l'escena barcelonina de blues, rhythm'n'blues, rock'n'roll, jazz i moltes coses més. Un animal escènic que beu de les fonts genuïnes de la música nord-americana en multitud de grups i projectes per demostrar la seva versatilitat i el seu coneixement de les arrels. Cantant al capdavant d'algunes de les bandes més explosives sorgides a Barcelona en els darrers anys: del rock'n'roll salvatge de Flamingo Tours al blues primitiu a duo amb Amadeu Casas, del jazz apassionat de Magnolia al rhythm'n'blues de The Rhythm Treasures. Ningú que hagi vist en directe a Myriam pot oblidar el seu magnetisme, la seva força i la seva sensualitat.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...