Les notícies no poden ser més clares i contundents:
MySpace, la primera gran xarxa social, molt apreciada i adoptada pels músics i els seus seguidors, s'enfonsa sense remei coincidint amb l'imparable (de moment) i progressiu ascens de la xarxa Facebook. Agradi o no agradi, qui vulgui donar-se a conèixer massivament sap que, ara per ara, ha de tenir un perfil al FB, simplement perquè és la xarxa social més gran, amb diferència: prop de 600 milions d'usuaris a tot el món.
Davant aquest fet, una tendència musical sembla clara: cal adaptar les prestacions que dóna MySpace per aprofitar i participar de la multitud que viu a Facebook. Una de les que ara té més bona pinta és aquesta: RootMusic.
Amb una ullada general a aquesta aplicació dissenyada per integrar-la dins un perfil FB veiem que aporta bona part de les prestacions que ja oferia MySpace, amb una interfície elegant i amigable i una estètica acurada i atractiva. Pot fer pensar en una adaptació de les websites dels artistes al bullici de la xarxa social: aparentment hi ha força capacitat per pujar molta música, vídeos i imatges sumada a la immersió en la comunitat de fans, actuacions, moviments socials de l'artista...
Podeu veure un exemple al perfil FB del popular rapper Snoop Dogg : http://www.facebook.com/snoopdogg?v=app_178091127385
Aquesta, però, no és l'única opció; segur que en sorgiran cada vegada més i algunes d'elles fent interessants passos endavant, com per exemple Moontoast, una plataforma comercial per a xarxes socials que acaba de presentar Impulse una aplicació que permet escoltar, comprar i vendre música directament des de la pàgina de Facebook d'un músic o artista.
Amb Impulse, els fans també poden escoltar les cançons de l'artista directament a la seva pàgina de Facebook a través d'un reproductor de música integrat, però a més poden compartir música gràcies a les possibilitats que ofereixen Facebook i Twitter, comprar discos o cançons directament a l'artista sense haver d'abandonar aquesta xarxa social, i sense intermediaris (!), aspecte interessant ... Els artistes poden comprovar el que els seus fans estan comprant i compartint, cosa que els permetrà estudiar millor les seves decisions en el futur. Està previst que Impulse s'utilitzi també, properament, per a la venda de béns físics, incloent articles autografiats, paquets físics / digitals i més. Fins i tot s'especula amb que la plataforma podria incloure un programa de venda directa d'entrades, cosa que Moontoast no ha confirmat encara.
Podeu veure un exemple al perfil FB de la jazzwoman de Nashville, Rachel Pearl: http://www.facebook.com/RachelPearlMusic#!/RachelPearlMusic?v=app_159568414088100
En aquest món trepidant que ha desfermat Internet, els esdeveniments són demolidors i moltes vegades imprevisibles del tot, però a mi no m'estranyaria gens que un nou model d'indústria musical anés evolucionant per aquí. Veurem.
.
1 comentari:
a cal myspace hauran de posar-se les piles
http://www.letraslibres.com/blog/blogs/index.php?title=requiem_por_el_cassette_un_mixtape&more=1&c=1&tb=1&pb=1&blog=5
Publica un comentari a l'entrada