dimecres, 15 d’abril del 2020

Llibres musicals inconfinables - 4




Como funciona la música – David Byrne - Barcelona : Reservoir Books, 2014 – ISBN: 9788439727972

Seguint l'estil del millor assaig anglosaxó d'estil divulgatiu, literari i documentat, sense caure en l'ensopiment acadèmic, David Byrne (Dumbarton, Escòcia, 1952) ens mostra com la música sempre ha sigut el resultat de circumstàncies culturals i de la creativitat individual. En aquesta obra, combina apassionants nocions sobre la història de la tecnologia musical, anècdotes autobiogràfiques de la seva etapa en el grup Talking Heads (1975-1991), una repassada als corrents musicals del segle XX, i una interessant anàlisi sobre el present i el futur de la indústria musical. Posa de manifest com tots els condicionants externs a la pròpia creació modelen la història de la música, i així comença explicant el pes que les esglésies, catedrals, òperes i palaus van tenir en la composició de la música clàssica, la relació entre la música pop i els petits clubs per què per a un músic com ell és molest interpretar en espais mítics com el Carnegie Hall o com es van construint els diversos gèneres en funció dels espais on se'ls escolta o de les tecnologies usades. En la seva indagació en la importància dels factors extramusicals, Byrne, sense complexos, tampoc ignora la moda com a element dramàtic en la interpretació.
En un moment en què molts anuncien el final de la indústria de la música, un text tant rigurós i optimista com aquest resulta francament necessari.





Cómo ganarse la vida con la música – David Little - Barcelona : Ma Non Troppo, cop. 2016  - ISBN: 9788415256960

El negoci de la músicia s'ha transformat radicalment els darrers 25 anys. L'expansió d'Internet, la implantació d'ordinadors potents, o el desenvolupament de la tecnologia portàtil, són el paradigma d'una nova i apassionant època en la qual la promoció musical es regeix per codis molt diferents dels anteriors. Fins a on arriba aquesta metamorfosi fascinant? En aquesta obra trobareu totes les tècniques i estratègies de màrqueting i promoció per aconseguir l'èxit: com escollir el millor estudi de gravació, com crear i difondre la música online, com aconseguir un contracte discogràfic, sales de concert, promotores i festivals. Ens parla de la importància de l'artista i el públic objectiu al qual es dirigeix, també com ha d'explicar la seva pròpia història i aconseguir fer virals els continguts.
L'autor d'aquest llibre, músic i periodista, ens descobreix quines són les vies principals  d'ingressos d'un músic, i la millor forma que aquests professionals poden donar a conèixer la seva feina.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada