diumenge, 20 de març del 2016

El fascinant món de la música electrònica de ball



El cicle Història de la música electrònica de ball, amb un format d'audicions comentades, proposa recuperar la música electrònica de ball. En tres àmbits, gairebé geogràfics: Nova York i el naixement de la música disco; el House a Chicago i el Techno a Detroit; i la seva expansió viral a UK i en conseqüència a la resta del món.

Cicle a càrrec de Xavier Riembau, conegut també com a Diego Armando DJ, historiador de l'art i productor empordanès.

Cal inscripció prèvia per a tot el cicle a la biblioteca.




7 d'abril: Inaugurem el cicle amb la sessió NY, la pista de ball i la música disco. La música disco és un gènere que porta al seu ADN una invitació al ball i on les remescles es converteixen en la clau per desenvolupar el treball d'estudi en quelcom més enfocat a l'electrònica sense perdre mai de vista la part humana. Podríem dir que és un gènere mutant que, partint del soul sofisticat de Philadelphia, va acabar contaminant tota la música popular amb seu beat, malgrat també amaga una part molt més underground, electrònica o còsmica que s'expandeix des de Nova York fins a tots els racons del planeta.



14 d'abril: A la segona sessió parlarem de Chicago vs Detroit. House vs Techno , de la Wind city vs la Motor City. O com el House neix a Chicago intensificant el beat de la música disco amb instruments electrònics com les rolands 303 i 808 fins a crear l'acid house, i com paral·lelament a Detroit porten la pista de ball fins a Mart via novament els omnipresents Kraftwerk, l'electro de Nova York i una sofisticació hereva de la música més còsmica, sense oblidar el 4X4 que s'ha estès com la rítmica bàsica de les pistes de ball d'arreu.




21 d'abrilA la darrera sessió parlarem de UK, l'evolució del dub. Rave, jungle, dubstep, del poder dels baixos a la pista de ball. El dub és un virus integrat en la música electrònica del segle XX. Al Regne Unit és especialment interessant veure com ha engendrat nous gèneres com la Rave el Jungle, el Drum&Bass, el Dubstep, el Grime... a partir de la seva col·lisió amb les músiques electròniques afroamericanes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada