Aquesta vegada el tema és justament el futur del bloc musical ... estarà parlant també de l'AMPLI? ... qui sap ;-)
Segons l'autor, el futur de la música es troba en les mans dels autors de blocs i d'altres editors independents online amb veus i personalitats fortes i sosté que son ells els agents que dominaran el futur de l'evolució musical, els descobriments, la promoció i la distribució.
Els blocs seran segells musicals - labels - i els autors de blocs seran els nous magnats de la música. Qui vol ser un BlogJ?Segons l'autor, el futur de la música es troba en les mans dels autors de blocs i d'altres editors independents online amb veus i personalitats fortes i sosté que son ells els agents que dominaran el futur de l'evolució musical, els descobriments, la promoció i la distribució.
Per Gerd Leonhard
foto Michael Brown
Dintre de 2 anys, els blocs musicals liders es convertiran en el que se solia denominar 'labels'.
Qui els administraran seran aquells BlogJs que es trobin clarament definits, sincronitzats, hiper-connectats i siguin recursius als que abans es denominava autors de blocs. Ells empraran els seus blocs com el canal d'atenció primari (si l'atenció realment és la nova distribució ) i oferiran una experiència multimèdia completa, interactiva i altament rellevant que inclourà programes de TV, sales de conversa, webcasts i jocs.
Oblida't dels " llocs web " i navegadors - els BlogJs ho faran a totes les plataformes i dispositius.
El futur implicarà milers de micro canals musicals que transmetran de manera àmplia literalment - o en comptes d'això 'de manera estreta' les seves creacions més depurades - ja sigui per mitjà de text, àudio, imatges o vídeos - per als seus subscriptors utilitzant feeds de MediaRSS i pàgines personalitzades del tipus les meves coses tals com [alerta de ficció] imoogli, beatwibes i muflakes i que estaràn 'vius' en qualsevol dispositiu connectat, per exemple el teu telèfon mòbil, el teu televisor, la teva computadora, la pantalla interactiva al teu bany, el teu rellotge, la teva ràdio wimax a l'automòbil, o la teva nova xarxa global de jocs P2P.
Els Widgets continuaran convertint-se, en mòduls instantanis de mini-llocs que permetrà a qualsevol persona redistribuir qualsevol tipus de contingut, a qualsevol dispositiu i a qualsevol plataforma, en qualsevol lloc. La major part del mercadeig serà realitzada a través i amb els usuaris, i alguns d'ells seran remunerats per això.
Els BlogJs atrauran una audiència influent, compromesa i proactiva aprofitant les seves personalitats carismàtiques - de fet, aquestes personalitats irreverents, líders pensadors i influents seran els nostres futurs comunicadors.
Tal com succeïa amb les personalitats de radio 'analògica' tals com John Peel de la BBC, aquests BlogJs de l'era digital lideraran el camí en assumptes com l'estil, la tecnologia, els dispositius, les tendències, la política, la moda, i els jocs, utilitzant plataformes noves com [alerta de ficció] Muserati, Digggster, Musicious, Lovenotion, MyDace i molts d'altres. I sí, molts d'ells seran provinents de Xina, Índia, Rússia, Brasil, Indonèsia o Moçambic. Adéu a la blogosfera anglo cèntrica...
Les Xarxes Socials són els Nous Comunicadors
... i transmetran cap a (i des de!) aquests dispositius mòbils que sempre es trobin encesos i a l'abast com els telèfons mòbils, no sol cap a (i des de) computadors.
Els blocs es fusionaran i integraran dins de les xarxes socials.
La publicació personal evolucionarà fins incloure caixes d'eines del tipus 'jo transmeto' . Els meus gustos, la meva llista, les meves escoltes, la meva audiència, els meus artistes, la meva xarxa per exemple... com has endevinat, el meu label. Transcorreran uns altres 9 a 12 mesos i tindrem el primer BlogJ firmant un acord al millor estil de les agències amb el primer nou artista sensació.
Els blocs musicals esclataran amb l'adveniment de la nova tarifa plana de la música. Es destacaran llocs com [alerta de ficció] Quadrogum i els agregadors de blocs com UeberFeed es convertiran en la pròxima Radio Infinita.
Els Widgets es tornaran tan comuns com l'email (el qual desapareixerà).
Apareixeran cents de BlogJs convertint-se en líders d'opinió en els quals la gent confia i seran seguits per desenes, sinó per cents de milers de fanàtics de la música interconnectats que descobriran nova música d'aquesta forma - estrictament com a forma de vida per exemple gènere i sub-sub-sub-subgènere. Així com succeïa en la televisió musical; aquí regnarà la credibilitat i el que sigui realment bo.
Aquells antics pirates de MP3 i gravadors d'àudio seran els nous Clive Davis i Ahmet Ertegun - ells tenen les oïdes per als nous artistes i una connexió directa (llegeixi's: feed) amb audiències perfectament compatibles al voltant del món.
Els BlogJs obriran clubs i espais on els seus 'lectors' es podran reunir, tant en la VR (Vida Real) com virtualment. Pensa en [alerta de ficció] HypdaBar. La [alerta de ficció] nipho9-5 serà la seva arma d'elecció, totalment equipada amb una càmera de 20 mega píxels i una enregistradora de video d'alta definició, un remesclador de so quadrafònic en temps real, 10 o més maneres de conservar la connectivitat, 2.5 terabytes d'emmagatzemament flaix, i un projector d'imatges incorporat.
El Futur Proper
Quan l'oferta musical en tarifa plana es converteixi en l'estàndard... i ho faran, sense cap dubte (veure més detalls a les 8 prediccions ) per exemple, a principis de 2009 - els blocs musicals es desfermaran de manera important i ho tenen tot per tornar-se molt poderosos molt ràpidament - tots voldran tenir una peça d'aquest BlogJ nou i popular.
Serà en aquell moment quan veurem als blocs convertir-se en labels i editors musicals (no obstant això amb paradigmes operatius totalment diferents treballant a l'uníson), omplint l'escletxa que ha estat deixada pels prehistòrics labels irremeiablement obsessionats amb el control, aquells caps de labels indies que encara esperen convertir-se en majors abans que els diners s'assequin, amb visió curta, i gerents que afronten grans reptes a nivell tecnològic, i comunicadors públics obsolets i misteriosos.
En menys de 2 anys a partir d'aquest moment, els autors de blocs musicals, que es convertiran en una cosa més gran que els millors DJs de ràdio que mai hàgim tingut, ens oferiran música omnipresent i totalment legal que se 'sentirà com de distribució lliure' .
I tal com ho han fet moltes de les personalitats reeixides de la ràdio que els van precedir, ells es transformaran en caçatalents i agents d'artistes i també amos de segells musicals
Diferències Principals i Característiques del Nou Panorama
La diferència rau, sens dubte, en que tindran canals de distribució poderosos i directes a la seva disposició, amb fricció zero, i una audiència fidelitzada a nivell global, construïda i llesta per seguir-los. Tot el que han de fer és continuar guanyant i retenint l'atenció dels seus usuaris.
Presta atenció a com aquests nous BlogJs atreuen anunciants d'alt impacte i 'pes', anant directe a la diana, en fer atenció a les CMOs i a les agències creatives de nova generació tals com TribalDDB o Droga5. Aquests anuncis pagaran fins i tot $5 per click que passi (CPT), amb les marques més importants 'afavorint' els blocs musicals que encaixin exactament en la seva visió de marca.
Una vegada que el caduc i traginat assumpte bizarro de 'com realitzar legalment transmissions i descàrregues de qualsevol cançó que jo elegeixi' de tal manera que un BlogJ pugui utilitzar finalment la música tal com la utilitza una estació de ràdio (per exemple comptant col·lectivament amb una llicència voluntària que els albergui), els blocs musicals entraran esclataran i incrementaran ràpidament el seu abast més enllà dels habitants i ciutadans virtuals de l'actual blogosfera, més enllà del computador, i el que és més important, més enllà dels navegadors d'internet.
Imagina't un bloc que transmeti un canal personalitzat de ràdio a través d'una aplicació del telèfon mòbil, la qual es trobi inclosa a la teva xarxa social favorita - aquesta és la ràdio del futur!
No importa la manera com vulguis conservar la música, ja que això no serà rellevant - el que importa és la selecció, el suport, el context.
Ja no estarem "necessitats" de cap música ja que serà gratis, ara la nostra necessitat serà la seva rellevància (pertinència).
Consell Estratègic per a Segells Musicals
foto: Maximus
Aquí tens alguns consells per als últims pocs segells musicals que tenen titulars en l'actualitat:
Involucra't de ple a la publicació de blocs musicals, ARA - ja sigui que en comencis un propi o que realitzis una aliança amb algun existent...
Construeix una xarxa mundial d'autors de bloc que puguis 'alimentar' amb la teva música. Compromet-los, parla amb ells, aprèn...
Prepara't a invertir temps i diners en els blocs més importants
Mira els autors de blocs com si fossin els teus següents exploradors de talents i agents
Dins de poc temps, un feed RSS musical del líder i guru musical goa pop pot ser tan valuós com aquells espectacles programats per Nick Harcourt en KCRW o Stephen Hill a Hearts of Space (i els seus tindran encara més renom).
Una vegada les transmissions siguin legals i es lliuri música oficialment i la infinitat de problemes bizarros de llicències quedin superats, els autors de blocs podran transformar-se ràpidament en segells musicals.
Els artistes 'firmarien' amb ells per obtenir la seva aprovació oficial el que els significaran una notorietat instantània per al seu públic objectiu.
Els Blocs són ... Labels
Article original en anglès: http://www.mediafuturist.com/2008/04/future-stories.html
Post extret de: http://www.masternewmedia.org/news/2008/05/23/blogs_as_music_labels_bloggers.htm
Traducció al català per Josep Lluís Villanueva Fontanella
.
Uf!!! Em marejo ... ho hauré de tornar a llegir més a poc a poc.
ResponEliminaInteressant i motivador article. En aquesta línia treballen blocs com Bigstereo i Discobelle, són una mena d'híbrid entre label i bloc.
ResponEliminaTant músics com consumidors de música sortim guanyant clarament en tot això però em fa una mica de pena pensar que el disc, com a objecte, passarà definitivament a la història. Però benvingut el canvi i els BlogsJs, els John Peel de l'era digital. M'agrada la idea.
@Miss Danger: celebro que t'hagi agradat :)
ResponElimina... és veritat que fa cosa pensar en la desaparició de l'objecte disc, el vinil sobretot però també el CD. Els qui ens hem criat amb ells entenem que formen part fonamental de la nostra vida i causa cert vertígen imaginar un present-futur totalment desprovist d'una referència icònica tan enganxada a la nostra experiència.
Tot i així, crec que Leonhard suggereix una "compensació" a millor en quant a que ara accedirem cada vegada més a l'univers, tant creatiu com personal, dels nostres artistes favorits.
Veurem si serà veritat, però ell diu que el futur "l'hem d'inventar nosaltres" i, per ara, el tio està encertant bastantes dianes.
M'acaba d'escriure un amic que ha tornat de Londres fa uns dies. Em comenta que sembla que hi ha una revifalla del món del vinil: a les botiges HMV tornen a vendre discos de vinil i tot tipus d'accessoris relacionats amb ells: netejadors, fundes, caixes, etc. Em comenta també que ha estat en una mega fira de discos i que ha comprat un munt...Potser no desapareixeran del tot... Els discos tenen un estrany poder de fascinació per als que hem crescut amb ells.
ResponEliminaNo obstant, crec que "l'objecte" no té res a fer front "l'univers". No em desfaré de la meva col·lecció de discos però m'apunto al canvi amb els ulls tancats.
És cert que hi ha una revifalla en el món del vinil, és molt curiós. El Nadal passat em vaig sorprendre regalant-li al meu pare un tocadiscos que estava d'oferta (per veure si li treia la pols a la seva col·lecció). Però ell també està enganxat a Internet!
ResponEliminaA mi m'encanta aquesta revolució musical a la qual estem assistint. Amb músics barallant-se amb les discogràfiques ... Tot això jo crec que beneficia a tothom qui li agradi la música (fer-la i gaudir-la). I haurem de buscar nous canals i nous referents, nous gurús, noves tecnologies...
Que l'AMPLI ens il·lumini ...