divendres, 26 de novembre del 2021

Zsona Música a la Biblioteca Ramón Fernández Jurado

 Doncs, sí. Les biblioteques públiques continuen buscant la música, com un bon acostament a la cultura de la seva comunitat. Ens escriu la Biblioteca Ramón Fernández Jurado de Castelldefels per informar-nos d'una nova àrea musical. El Zsona Música!




A la Biblioteca Ramón Fernàndez Jurado, hem creat una nova zona on podràs trobar les darreres novetats d’àudio així com exposicions relacionades amb l’escena musical, ZSona Música. Un espai on volem apropar-vos la música de diversos estils musicals. Una zona on els amants de la música puguin descobrir diferents artistes i estils, sigui en format cd, dvd o llibre. Un lloc on volem mostrar-vos nous camins, èpoques o maneres d’entendre la música. Una àrea per sentir i escoltar la música.”

 

https://bibliotecarfjcastelldefels.org/2021/05/24/nou-espai-zsona-musica/

https://open.spotify.com/user/zio1fvh6fujae0vd4k0648hx3

spotify:user:zio1fvh6fujae0vd4k0648hx3



Actualment tenen una exposició sobre l'impressionisme musical. 



Cap a finals del s. XIX, tal com va passar amb la pintura o la literatura, la música experimenta una evolució respecte a la manera d’innovar, proposar i compondre. Arrelada al corrent impressionista (pictòric, literari…), la música cercarà noves vies d’expressió de la mà d’autors com Claude DebussyMaurice Ravel o Erik Satie.

Com a principals característiques, la música impressionista es compon d’acords cromàtics (llum), sense una funció harmònica directa, buscant els efectes dels colors produïts.

S’utilitzen escales exòtiques, d’altres cultures i folklores, per donar una visió musical enriquida a les obres creades pels compositors de l’època.

Igualment, es fa més èmfasi en el timbre musical, on s’experimentarà i arribarà a tenir un factor clau. Els intèrprets (pianistes…) ja no han de ser virtuosos com en èpoques anteriors (romanticisme) i el tempo del tema musical serà més lliure a l’hora d’interpretar la composició (sempre seguint indicacions de l’autor).

Com l’impressionisme pictòric, el musical també va néixer a França, d’aquí els principals autors del moviment. Però donada la naturalesa global que va tenir, i la influencia artística de París de finals de s. XIX, autors d’altres països van captar aquesta essència i la van aplicar a les seves composicions. Així podem trobar trets impressionistes en obres de compositors com Manuel de FallaIsaac AlbénizEnric Granados o Joaquin Turina.

Si voleu podeu escoltar la Playlist Live Music del compte d’Spotify de la Biblioteca.

dimecres, 17 de novembre del 2021

Sarah Ardite al Music Spy Club

 El MUSIC SPY CLUB és una trobada singular amb músics, crítics i agitadors artístics. La seva fórmula és senzilla: l’espia punxa i comenta 10 peces publicades durant els últims 12 mesos. Un espai de descoberta ideal per a musicòmans sense manies que vulguin conèixer propostes artístiques recents. El proper 26 de novembre a les 18:30 h. ens trobarem amb la Sarah Ardite! 







SARAH ARDITE– 26 de novembre, 18:30 h.

Ens trobem amb una periodista, cronista musical, DJ i radio instigator a Contrabanda FM. Actualment investiga sobre filosofia de la música, treball que compagina amb la docència. És l’editora del projecte sobre música i pensament crític www.musicas-sospechosas.net. Músiques sospitoses? Serà curiossíssim assistir a la seva selecció!









 Properes dates... 

YLIA- 17 de desembre, 18:30 h.

Susana Hernandez és el cas d’una apassionada de la música pels quatre costats. La seva formació és pianística, i clàssica, però ha desenvolupat mil i una factes com ara Ylia, dins l’àmbit de la música electrònica, o Terence, a l’ambient còsmic, ha girat amb El niño de Elche i és capaç d’editar els seus discs només en caset. Si  hi ha algú fent bullir la música per aquí, és Susana. 


JULIÁN VIÑUALES– 28 de gener, 18:30 h.

Si hi ha un audiòfil inesgotable, aquest és Julián Viñuales. Editor de Folio i Time Life, fundador de Global Rythm, i Libros del Kuldrum, ha fet de la seva passió per la música una autèntica mecànica percutora d’edicions úniques relacionades amb aquest art.


dimarts, 2 de novembre del 2021

Òpera d'ofici. El making off d'una òpera

 



Xerrada. A càrrec de Silvia Fortuño Villanueva. 

Dijous 11 de novembre a les 18.30h, a la Biblioteca Vapor Vell

Quan una representació d’òpera arriba al seu destinatari final, l’espectador, ho fa de manera impecable i fluïda en el decurs de tota la funció. Però el que veu el públic al final és la cara més amable de tot un procés que prèviament s’ha desenvolupat a la rebotiga d’un Teatre d’Òpera.

En aquest procés s’hi apleguen un seguit d’oficis i professions, així com personal que desenvolupa tasques diverses. En aquesta xerrada coneixerem què s’hi cou darrera d’una representació d’òpera i que s’hi amaga darrera d’un teatre dedicat exclusivament a aquesta especialització musical.

Sala d'actes (4a planta).

Aforament limitat. Places per ordre d'arribada.

Totes les activitats estan adaptades a les mesures de seguretat i protecció davant de la covid-19. És obligatori l’ús de la mascareta.

La música dels otaku al Saló del Manga de Barcelona

 Enguany a la plaça Univers del Saló del Manga s'hi ha pogut veure l'exposició dels 25 anys del Saló reconvertida en la del 27 aniversari. Mirant els plafons de l'expo també es podia seguir el fil musical que els otakus han escoltat durant totes les edicions del certàmen. En aquesta edició hi ha actuat Ruki, la primera espanyola que ha debutat en una discogràfica japonesa, cantant el gènere Anison, contracció d'Anime i song. De 2016 a 2018, Ruki ha publicat 6 openings d'anime amb Amazon Japan titulats "Ganisong! Ruki from Spain". (Text: Lídia Noguerol) 


                                                 Cartell de l'edició d'enguany (Autor: Carles Dalmau) 


                                                                                Ruki 

Gràcies a TV3 tenim openings en català com el de "Bola de Drac" o "Capità Harlock", entre d'altres.  Al Saló es poden continuar escoltant openings d'anime en català en el format de tenkaichi musical. Els que som 40teens també recordem les adaptacions de "Comando G" (original en japonés aquí), "Ulysses 31" (original en japonès aquí) fetes pel grup infantil Parchís.  També en castellà vam poder sentir les obertures de "Heidi"Marco  (en aquest post, en japonès) o Candy Candy (en japonès, aquí). I l'escriptor  Màrius Serra va poder sentir off the record  totes aquestes cançons amb la veu de Kenzaburo Oé, quan l'escriptor va anar al programa Alexandria. Serra explica aquesta anècdota al llibre "Quiet" (Empúries, 2018).  

                                Els fans de Bola de drac fans volen que TV3 adquireixi la seva continuació: "Bola de Drac Super" 

A més de Ruki , també s'han pogut veure i escoltar a Víctor Mame (twitch) teclista de Doctor Prats i pianista del programa d'Icat "Generació Digital", on toca cançons de vídeojocs i anime, el grup AidoruJanai, l'idol espanyola Bunny Kasui i l'actuació sorpresa del grup Estopa. Un dels seus vídeoclips és un anime. També hi ha hagut lloc per a la música tradicional japonesa dedicada als instruments Tsugaru Shamishen  i Taiko a càrrec d' Hibiki Hichikawa & Luke de DESHONEN. Als concerts s'hi afegeixen els concursos K-pop Assault, en el que s'ha d'interpretar (cantar i ballar)  una cançó d'origen asiàtic, no cal que sigui coreana, Just Sing!, concurs de karaoke i l'Idol contest, del que també hi haurà exhibicions. Un/a Idol és un artista que pot cantar, actuar, ballar i fer de model. 


                                                           Hibiki Hickikawa i els seu shami 


 AidoruJanai 



                                                                                               Bunny Kasui

                                                                                                 Víctor Mame 

                               Segur que cau alguna cançó de BST (Batang Songyan) en alguna exhibició de K-pop 


 

                                                           BST en acció  

Rebobinem per reprendre el fil musical que ha sonat en edicions anteriors del saló seguint els plafons de l'exposició, que esmentava en el primer paràgraf. No segueixen cap ordre cronològic perquè em vaig oblidar d'apuntar els anys. Les fotos, pst, però ni el mòbil ni la fotògrafa donaven per més. 


                                                                               YUKA 

Aquesta cantant japonesa és coneguda popularment per interpretar el tema Mirai No Kioku, l'opening de l'anime Kiddy Grade. També ha interpretat els temes de l'anime Desert Punk, Dragon Ball o Kiteretsu. 


                                         JAM PROJECT  (Agrupació de cantants d'anisong) 



                                                                LOVERIN TAMBURIN 

Aquest grup de pop japonès va publicar el 2006 'Aishitageru' l'opening de l'anime "Makaisenki - Disagea 



                                                                              J y J 
Grup de K-Pop que ha col·laborat amb Kanye West. Van ser número 1 al Japó amb                                                                                          "The Beginning"


                                                                          BLOOD 
Grup japonès de Rock Gòtic i Electro-Dark englobat dins l'estil Visual Kei . The Funeral For The Humanity ho va petar bastant.





                                                  MÚSICA TRADICIONAL  I MODERNA




                                                                      Dj I FANZINES



                                                                       "VIVA FICOMIC"


                                                            CONCURSOS MUSICALS 

                                                                           Karaoke 

                                            Llista de cançons seleccionades per al concurs 




                                                             ANIME SONG CONTEST




                                                                      NIGHT OF FIRE (De visió obligada) 

                                                                      Un clàssic del Saló a La Farga